Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kdo je ta jedna přebornice v hudební teorii (fenka zvaná) Eva Ferková?
Autor: mystikus (Stálý) - publikováno 27.1.2016 (07:50:13)


http://www.htf.vsmu.sk/people.php?id=ferkova

 

Katedra

Katedra teórie hudby

Umelecká a vedecká činnosť


doc. PhDr. Eva Ferková, PhD. vyštudovala hudobnú teóriu a kritiku na Hudobnej fakulte VŠMU v Bratislave v r. 1981. V r. 1983 získala titul PhDr. v odbore Hudobná veda na Filozofickej fakulte UK v Bratislave a v roku 1988 titul CSc/PhD. na Ústave hudobnej vedy SAV.


Niekoľko rokov pracovala ako vedecká pracovníčka na Ústave hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, v rokoch 1982–1992 spolupracovala ako prispievateľka pre americkú databázu RILM. V rokoch 1981–2000 umelecky pôsobila ako moderátorka výchovných koncertov a umeleckých programov SĽUKu a Tanečného divadla Bralen, spolupracovala s nemeckým umeleckým súborom z Bautzen, V rokoch 1993–2009 učila na konzervatóriu v Bratislave.


Od r.2000 pôsobí pedagogicky na Katedre teórie hudby HTF VŠMU, kde riešila viaceré muzikologické a teoreticko–analytické projekty. Vedúcou riešiteľkou bola v projektoch
Informatizácia hudobného vzdelávania v rámci KEGA (2005–2007) a v rámci VEGA (2010–2011) viedla projekt Hudobné myslenie a hudobný štýl. V rokoch 2010–2012 spolupracovala na rakúsko–slovenskom grantovom projekte Accentus Musicalis v rámci cezhraničnej spolupráca Creating the Future. Projekt sa venoval výskumu hudby v regióne oboch krajín v období 15.–18. storočia. Pri riešení muzikologických a výskumných projektov sa aktívne s príspevkami, postermi či prednáškami zúčastnila viacerých významných medzinárodných konferencií o progresívnych metódach v hudobnej analýze – v Belfaste, vo Viedni, Zeilerne, Českých Budejoviciach, Trente, Varšave, Berlíne, Tessalonikách, a inde, a bola pozvaná prednášať na medzinárodné muzikologické konferencie v Kasseli (2002) a v Zürichu (2007), ako aj na pozvané prednášky na univerzitách v Rakúsku (v r. 2005 na Universität für Musik und darstellende Kunst Graz, v r. 2009 na Karl Franzes Universität Graz a v r. 2011 na Universität für Musik und darstellende Kunst vo Viedni), v Nitre na UKF, v Banskej Bystrici na AKU, atď. V roku 2009 získala na HTF VŠMU titul docent. Od r. 2009 pôsobí vo funkcii vedúcej Katedry teórie hudby HTF VŠMU. Vydala 3 monografie (Hudobná analýza. Teória a stručné dejiny. 2008, Hudobná informatika 2008, Tektonika a dynamizmus v hudbe 2011), jedny vysokoškolské skriptá (Úvod do práce s hudobnými softvérmi 2007) a desiatky článkov a muzikologických štúdií doma i v zahraničí v slovenskom, českom, nemeckom a anglickom jazyku. Je členkou Slovenskej muzikologickej asociácie a členkou Study Group on Computer Aided Research v rámci International Council for Traditional Music UNESCO. Spolupracuje aj so Study Group on Musical Data & Computer Applications v rámci International Musicological Society.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kax4zhf7Vvo

 

Mantronix – „Love Letter (Dear Tracy)“ 1988  

 

https://www.youtube.com/watch?v=JaGDmVtwp7A

Víte, kdo má šarm, pro který má slabost celá nešišatá s tutti frutti neokrouhle nežonglující planeta?

vibruje ta silueta, když s ní cloumá pud, někdy mrazí stud, někdy budič buď: tancem křtěná koketa

vždycky moje proprieta, riskuje ta, testuje ta testosteron u gurmeta

pirueta, nestůňe ta, pandemii přetrhne bylinkou vejpůl odvěká odveta

má pověst zázračných fanfár a doplňků domácí výzbroj od skeleta, polštáře a povlečení ustele ta,

J.A.R. by na její počest rozněžnili šlágr s chilli Špinavej Džob, Sisi by povzdechla, ach ta vzletná Glorieta

vždycky moje proprieta, legrační gravitační pohon osciluje s ní cosi od osy na éterické přímce ghetta

milá sympatická současná pyramida přání charisma využívá – neotráví klima, není doutník, cigareta

sexy pistolnice vybavená lovecká krotitelka lišácky mysticky chutná jak amulet a omeleta

zahučím k ní z výše ještě o kus blíže do její skrýše a mám trému, tiká tam tak v břiše tiše  

pak spolu vystrnadíme klišé, švýcarskou cukrovinkou nenechá se omladit, to jí stačí s kiwi kwičet

je zde nádherná její sympatická přesila jak sen: jak na moři při úplňku admirálská flotila

mohu s ní počítat na vlnách funky, které mi zjemnila, aby zábrany do pulsu tango kurzu ztratila

takže mohu dodat: konečně u jedné Evičky, kdy nemá šanci mozkovitá šroubovitá absurdita

kam vkročí, je z ní paf každý trochu lepší talent a pak i celá vyrajcovaná vyrovnaná komunita

tahle by mi odpustila, z nároků slevila, že nechci naráz příliš od ní jako Hun Attila

humanisticky můj postřeh trefila, a ještě další rozměr s další prima hláškou obohatila

v naději na zítřky se neukvapila, labyrinty snění budou bez utopie, aby samička nezabloudila

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=AODYyEYLn8Y

 

ELLE – PEŘÍČKO – PARTNERKA PANTERA S DOBRÝM ÚVODEM, PROGRAMEM I KONCEM

 

Není spravedlnost dráčková, neomráčí vás kupní síla znalecké hokynářky značková

předvídá budoucnost daleko dopředu jako před maratónem Karla Mráčková

obláčková obětavá miláčková nekousavá a ještě sytě sedm barev temperová

sluší jí to v přírodě tutti frutti Sibylina čeleď depeší cucající mentol morseová

žádný špageti western žádný macaroni gestern

pod vlivem divočiny electro praská ve švech celej Praterstern

snivá hudba budoucnosti spirituální příklad odolnosti

proti zubu času hraje symfonii s klikou od radosti

její mandala by nandala fortel milosrdným duhovkám do sytosti

její abeceda mládí koketuje ve prospěch poetické výmluvnosti

divadlo velkých forem po ní nepohasne okorale, plné výčitek nevrle

čokoládové palivo s horlivostí chilli milý polibek na rtech a dech pukrle

každý kabaret a každá show na plné obrátky neúsporné porce kvality

vyhledávám její nakažlivé sklony, otisky, stopy na vandry autentické rarity

herečka Sarah Bernhardt byla dlouho Muchovou múzou

tahle žije jako já v nesecesní době jen přiléhavě s blůzou

je založená přírodně na jednoduché šampionské bázi

vypravěčka odvážných výprav na pokraj sil mi připomněla extázi

asi jako vyzývatelka v davu na scéně slibně zasetá máta peprná

představte si prskavky, pookřála v páru kamarádka ohňostroje jiskrná

je perlou beze všech pochyb: nemůže být bestie mrazivá?

ne, její úroveň je vysoká, její ochota se prioritou nazývá

neustále mě provokuje nalákat jí na servis delegáta či neopožděného pana bodyguarda

její tělo je prý senzace co sklízí ovace u nejednoho ostražitého velikána i k pousmání barda

omaggio tributo společenské a do detailu splývá jak humor a Jiří Slíva pantersky významné

má všechny předpoklady stát se ikonou v mladém věku díky píli soustavné

je dokumentem, ve kterém si kdekdo z její studnice rad a domény půvabně zanotuje

protože nemá potřebu se snížit, strhující pásmo jak frajerka, co o ní pěl ódy Falco, odstartuje

její krev je vzácná kapalina, její duše vzácná kombinace

nemrhá talentem ani pověstí pro špinavé obstarožní machinace

včera jsem se do ní lehce, no možná že i těžce, po četbě zápisků zamiloval

je peříčkem literatury a střevíčkem pro sval, který by jarní vášeň i u Praděda posiloval

poznáte její míry, jsou akorát do detailu expresivně matikářkou přírodních vědomostí vymodelovány

objednali by si její lukrativní vizáž do Orient Expressu, ale pulsuje prý nejčastěji libozvučně s elegány

jó tak s elegány s přehršlí rostlin na lukrativních místech jako vídeňskej Prater

když vejde ve známost její kus poezie, je meteorit a pozůstatek na rovince kráter

 

https://www.youtube.com/watch?v=fH6xAWRX6yg

 

 

JOSEF ŠVECŮ a. k. a. JOSEF LADA

 

    17.12.1887   HRUSICE        ۞     14.12.1957   PRAHA

 

 

Dnes se už obecně ví, že Josef Lada patří k těm několika velikým umělcům, které osud vyvolil, aby nám představovali a tvarem zjevovali jinak ukrytou duši lidu, to nesmírné vesmírné bohatství jednotlivce.

 

V. V. Štech, 1947

 

 

*

 

Ano, a právě pro tuto lidovost v nejlepším slova smyslu došel umělec (slabozraký, a přece nešilhající po nálezech pointy) – jmenovaný roku 1947 zaslouženě národním hrdinou – ohlasu zcela přirozenou cestou. Prostým, zdánlivě až trochu asketickým životem a neúnavnou, často do padnutí se opakující prací, zcela nezávislou na dobových proudech, hnutích a náladách, kdo proti komu, se jeho umění dočkalo vnějšího uznání. Jak říkával profesor V. V. Štech, Josef Lada od řemesla a novinařiny postoupil – jako skromný malíř – až k titulu národní umělec. Jenomže – jaká to byla cesta? Šlo snad o shodu příznivě nakloněných okolností? To stěží. Stačí zalistovat kapitolami knihy Ladova pohnutého žití.

 

 

DALEKÁ CESTA Z HRUSIC

 

Narodil se uprostřed středočeské návsi Hrusic, v pahorkaté krajině s výseky polí, parcel, luk, lesíků i osamělých remízků, v kraji, který je sice obtékaný peřejemi řeky Sázavy, avšak bezprostředně nemá s „řekou mládí“ co do činění. Přímý kontakt s jejím tajuplným řečištěm však hrusickým floutkům – Pepinovým kámošům – nijak nescházel. Stačila jim Jedličkova louže, v létě obležená nudistkami a v zimě atakovaná odvážnými krasobruslaři, i prcky na bruslích, pověstná Sejkovic hospůdka, ona tvrz pravidelně častovaná nájezdy rozjívených štamgastů a jejich neméně rozjívených magnetek, typická silueta venkovského koloritu s obrysem kostelíka na pozadí zimního nebe, tahle sněhová vločka, tento rampouch tady vůbec nikomu nepřekáží v rozhledu, tajemná seskupení kamení na stráni a svůdné klouzačky na cestě mizející za obzor, rudnoucí šípky na mezi anebo zase mihotavý svit svatojánských ohýnků – to všechno dávalo malým Hrusičákům (a také Pepé Ladovi) pocit něčeho velikého, zázračného a osudově se dotýkajícího, co nelze jen tak popadnout prsty jedné ruky ani halabala vypsat jako strojek na jednu stránku linkovaného notesu do školy.

 

Tady vyrůstal KRÁL HUMORU a PŘÍTEL NEJMENŠÍCH, muž, který si uměl pohrávat se správnou myšlenkou, malíř moderní a veskrze lidový, umělec doslova a do písmene políbený múzou – Josef Lada. Dnes o něm hovoří s respektem takřka už celý svět, jeho životní jubilea jsou zařazena do kulturního kalendária UNESCO, jeho úspornou a přesvědčivou linku obdivují lidé napříč národy. Tak třeba v Japonsku se s českým malířem původem odněkud z Posázaví seznámili prvotně už v roce 1966, vlastně 9 let po malířově zániku. Tehdy u nich vyšlo našim dětem tak notoricky známé vyprávění O chytré kmotře lišce. Od těch dob se dveře japonských samurajských literárních kabinetů ani netrhnou. V zemi vycházejícího slunce znají nazpaměť trampoty Kocoura Mikeše, stejně jako tituly Ladovy bajky a Josef Lada dětem. A navíc podporujme fakt, že z pohledu předního japonského grafika Seiiči Horiučiho patří „náš Lada“ do výběru sto deseti světových ilustrátorů a designerů všech dob – a jako takový se dostal na stránky reprezentativní japonské publikace, mapující s pečlivostí celosvětový ilustrátorský vývin.

 

Tleskají mu v Japonsku, uznávají ho i jinde. Proč? Snad proto, že Lada vždy zůstal důsledně český, že dovedl mistrně vyzdvihnout podstatu naší lidové slovesnosti, že uměl bravurně (a zcela nenásilně oproti podobně znějícímu Landovi) spojit reál s fantazií, že jako mistr kreslíř tolik porozuměl pohádkám pro dětskou duši a pozvolna vstřebával a zažíval pitoreskní obrazotvornost venkovských obyvatel.

 

 

TEN MUŽ JE TAK NEZÁVISLÝ ELEMENT! ŽIVEL VERSUS TĚŠITEL

 

Připomeňme si na okraj, že spousta lidí, zvláště pak omladiny, má zprvu k výtvarnému rukopisu národního čmárala Josefa Lady své výtky, stejně tak k poetice jeho obrázků, protože nemá vztah k vesnickým přástkám a klikatým cestičkám ponocných. A přece i tito synové a dcery české krajiny po čase dospívají k přesvědčení, že Josef Lada patří i k jejich výtvarným nenudícím patronům. A tak stejně jako několik předchozích generací vyrůstalo na základě kontaktu s Alšovým Slabikářem, dnešní generace otců, synů a vnuků zase vyrostla na humorných zápletkách Ladových. Nevěříte, vy věční vyznavači uspíšených kalorií od McDonalds a vůbec kalorické moderny à la excentrický manýristický flamendr Knížák? Protože po fičáku chlíváku Knížáku (neřkuli syčáku, bažantu i začátečnickému to žáku) by neštěk upřímně ani od boudy pes Brok, tedy na úkor pěšáku z pěší pěchoty. Nic ve zlém, ale ono pochopit Josefa Ladu znamená mít trochu snivou duši dítěte, znamená umět se vetřít do hájemství čistého člobrdy, trochu ještě naivky a trochu už podivína, muže zdánlivě drobného jak komár a přitom energického, protože na bedrech dovedl nést tíhu obojího: Uměl být moderním i tradičním, cudně skrytým pohledům veřejnosti – a té samé čtenářské obci četníků a fízláren daný v plen, uměl být člověkem do morku kostí městským i pantátou navýsost vesnickým, ilustrátorem skromným, pokud jde o výtvarnou výbavu – a zase nesmírně bohatým, co se týká košatého vyznění jeho kreseb, milovaným lidumilem pro děti i bystrým lišákem zmapovatelem světa dospělých spermií…

 

„Jako měli realisté a francouzští romantici – Delacroix, Géricault – svého Daumiera, jako měli impresionisté svého Toulouse–Lautreca, jako měli realističtí Holanďané 17. století svého Brouwera, jako měli naši otcové a generace Národního divadla národ sobě svého jedinečného Alše, má dnešek národa sobě svého Ladu,“ říká obdivně malíř Emil Filla v roce 1946 a dovozuje, že právě Ladova výtvarná jednoduchost má „pečeť dneška, znak dnešního úsilí po realitě věcí“. Nejen Filla, ale řada dalších nepochybných kumštýřů (že se oproti nim Knížák vysrat, vycpat & chytračit, vytlačit ze svého „barevného vkusu“ primitiva nemůže) na jedné straně vyzdvihuje Ladův cit pro dětskou duši, aby na druhé straně obhájila jeho umění pro laskavé dospělé (Trnka, Říha, Nový, Stehlík). A velký Pablo Picasso jednou nad Ladovým dílem vyřkl: „Tenhle muž zachází s formou stejně svobodně jak já!“

 

Navíc – Josef Lada dostal do vínku smysl pro legraci, grácii, půvab, a to jsou věci nadmíru vzácně vídané pospolu v každé době, v každém prostředí.

 

 

JAK TO CELÉ VLASTNĚ BYLO

 

Josef Lada přibyl do počtu v období adventu v hrusické chaloupce číslo 15 jako syn nemajetného ševce. Otec na tom nebyl se zdravím nejlépe a v sedmapadesáti zahynul na rozedmu plic. Malý Josífek měl čtyři sourozence – bráchu a tři ségry, většinou neveselých, spíš pochmurných obličejů. Bratr František, ač vyučený v řemesle po otci, pracoval později na dráze jako dělník vrchní stavby a svět nekonečných kolejnic, sem tam nějaká výhybka a dýmajících parostrojů v lomozu mašinek a čarostrojů se stal tomuto ajzenboňákovi osudným. V padesátém devátém roce věku ho porazil vlak. Sestra Antonie prodělala v Praze velmi komplikovaný zánět ledvin a domů do Hrusic se vlastně vracela zemřít. Marie, vdova po krejčím a matka čtyř hladových krků, rovněž neměla na růžích ustláno. A tak bychom mohli tou neradostnou kronikou Ladovy famílie listovat dál, kdyby nás nepřerušil sám umělec: „Žilo se tehdy mnohem svízelněji než nyní, a přece bývali lidé veselejší. Uměli makat do padnutí, ale dovedli se stejně, řekl bych houževnatě, zasmát od srdce…“

 

Josef Lada vyrůstal pevně spjatý s prostředím, které ho obklopovalo, a můžeme říci, že vyrůstal šťastně navzdory chudobě. Malý Pepino míval, jak praví Kronika mého života, jen dvě hračky – malou plechovou lokomotivu a pestrého dřevěného loskutáka s píšťalkou. Ve skutečnosti však hračkami doslova oplýval, neboť tryskal ve svých představách; oslovoval ho důvěrně otcův pracovní zouvák, který se podle potřeby měnil v nejrůznější lidi i nejroztodivnější zvířátka. Nářadí potřebné k obuvnickému řemeslu bylo pro Pepina a jeho kumpány kupou lákajících pokladů. A nic nevadilo, že si často někdo poranil ruku zrádným knejpem nebo si vrazil pod kůži ostré šídlo. A pak tu byly hračky nejmilejší – otcův „plavajz“ a cáry otrhaných novin, které Pepek dovedl mžiku pokreslit odrazem bujné fantazie. A co teprve venku, mimo těsnou chalupu s jedinou vlhkou světnicí! Jako zázračný inspiromat tady čekaly krásně vonící květiny, košaté koruny ovocných stromů, ne sice nejhygieničtější, ale zato čiperná voda ve strouze. Budoucího umělce inspirovaly dětské hrátky při pastvě nahoře nad vesničkou, veselý mumraj u táboráků, mihotání stejně tajemné jako odlesk bezesných nocí, které Pepík probděl nad kameny před chalupou a naplnil představami o nekonečnosti vesmíru a hranicích lidského konání, dobro versus zlobivost. „Snům se nikdo neubrání. / Chlapec snil, snil bez ustání, / měsíc svítil mu. / Ruce v klíně, v zamyšlení / bloudil, sedě na kameni, / zemí, kterou neuviděl / nikdy ve filmu,“ napsal na tohle téma krasopisně básník Jaroslav Seifert v básni zvané Chlapec a hvězdy.

 

A chlapec snil, a kreslil. Zpočátku obkresloval krajiny, opeřence a zvířata – a své výtvory obarvoval jednou žlutou, jindy zas červenou hlínou, kterou nacházel pohozenou u cesty mezi Hrusicemi a Ondřejovem. Inspiroval se lidovými a vojenskými kalendáři, ale také třeba hracími kartami, které mastili v hloučku po hospodách esa i méně zdatní koumesové. Rád kreslil i pestré vojenské uniformy, později celé výjevy z bitev, které nikdy nezažil – dragouny na koních, modré kabáty, červené kalhoty a dlouhé nablýskané šavle po boku.

 

Kreslil a snil, snil a kreslil pro potěchu mnohým.

 

 

ŽIVOTNÍ UNIVERZITY

 

1. září 1893 přišel Pepino Ševců, jak mu v Hrusicích říkali, spolu se sestrou Marií k zápisu do obecné jednotřídky. Vyučování mu nijak zvlášť nelahodilo. Oblíbil si vlastně jen kreslení a pak biologii, ovšem u toho zase jen obrázky zvířat. Do těch chvil kolem sebe vídával jen „obyčejná živá zvířata“, ale tady ve škole visely „krásné, malované obrazy“. Však si jich několik podobných namaloval pro sebe a přitloukl je doma nad postel. Zálibu nacházel i v mapách, ale tím výčet jeho oblíbených objektů zájmu končí. Co doslova nesnášel, bylo otrocké biflování suchopárného textu. Po osmi letech drezúry si přišel pro propouštěcí vysvědčení. „Lepší jsem ti, Pepíku, už dát ani nemohl,“ řekl mu na rozloučenou pan řídící a propustil žáka Ladu na svobodu.

 

Ladův otec, když zjistil, že na nějaká umělecká studia jeho syna nemůže být z finanční nouze ani pomyšlení, rozhodl tuze šalamounsky: „Máš-li, kluku, vlohy k malování, tak budeš tedy malovat – třeba by to byly jenom pokoje a primalex.“ A usmyslil si najít synovi učednického fleka u nějakého slušného pražského malíře pokojů. Myslel to dobře, avšak výsledek byl žalostný. Čtrnáctiletý Josef Lada neobstál – ďábelsky bezduchá učednická „nádeničina“ chlapce týrala fyzicky i duševně. O nějaké sebeméně tvůrčí práci, kterou slibovala mistrova druhá profese malíře – designera dekorací, nemohlo být ani řeči. A tak dobře míněný pokus hocus pocus po roce zkolaboval, jako příslovečný domek z karet.

 

Josef se pak učil knihařství, lépe řečeno zlacení knižních vazeb. Snažil se. Pracovní i životní podmínky v tomhle učebním oboru se sice pohybovaly na pokraji katastrofy, ale Josef Lada na ta léta vzpomínal s radostí. Pokud měl dost vlastního petroleje, mohl po večerech kreslit nebo číst. A volná nedělní odpoledne znamenala pro mladého citlivého snílka opravdové svátky. Seznamoval se precizněji s mnohotvárným odkazem díla Mikoláše Alše, jehož tvorbu znal letmo od dětských let. Oťukával výtvarný projev znamenitého ilustrátora Adolfa Kašpara. Z plakátů a obálek v knihkupeckých výlohách se seznamoval s grafickými tahy Švabinského Maxe, Kysely i Brunnera. A když mu zbyly nějaké úspory, skupoval antikvární výtisky časopisů zvučných jmen – Jugend, Simplicissismus, Le Rire… Text přeskakoval, hltal jen výtvarnou parádu. Zajímaly ho secesí ovlivněné kresby i exkluzivitou nešetřící karikatury – ilustrace Olafa Gulbranssona, Adolfa Oberländera a dalších populárních kreslířů té doby.

 

A pak přišel slavný okamžik. Časopis Máj otiskuje první čtyři Ladovy kresby. Mladý umělec, vlastně spíš chudě oděný knihařský učeň v zástěře, dostává svůj první honorář. Dvacetikorunu. Píše se rok 1904 a zdá se, že o Ladově budoucnosti právě bylo rozhodnuto.

 

 

MUŽ, KTERÝ SI BEZVADNĚ HRÁL NA LEPŠÍHO

 

Do začátku dvacátých let se Ladova svérázná, s nikým nezaměnitelná kresebná linka ještě víc zdokonalovala. Vliv na její vývoj měly patrně počáteční, i když kraťounké pobyty na UMPRUM. Avšak nešlo o rozhodující vliv.

 

Zpočátku Josef Lada navštěvoval večerní kurzy kreslení profesora Jakesche. Nebylo to snadné. Knihařskému učni chyběl čas, potřebné soustředění – a především peníze. Všechny jeho úspory spolykalo zápisné a na kreslířské potřeby se už nedostávalo. „Už tak jsem často zůstával bez večeře,“ vzpomínal později bez trpkosti v hlase. S výučním listem v kapse se rozhodl podniknout odvážný krok. Mohl se slušně živit jako knihař, ale on raději šel, před očima úspěch v Máji a později u Ignáta Hermanna, „na volnou nohu“. Rozhodl se, že se bude živit výhradně kreslením.

 

V tomto mezidobí, v ne právě adekvátně dobrých finančních poměrech, byl konečně přijat k řádnému studiu na UMPRUM. Ale ani tato epizoda netrvala dlouho. Ladovi vadila bezduchá akademická manýra, ale ještě víc ho drtily nedobré mezilidské vztahy. „Nechápal jsem, proč žáci jedné školy a jedné třídy jsou rozkastovány na pány a malé pány, rozumějte malá piva“ svěřuje se ve své Kronice. Po půl roce Lada pochopil, že vysněné studium je pro něho ztrátou času. Nastoupil trnitou cestu po redakcích.

 

Kolotoč jeho tvorby se začíná roztáčet napilno i naplno hravě. V roce 1906 vytváří ilustrace k Pohádce o Honzíčkovi a zlatovlasé Isole od Jaroslava Havlíčka. O rok později se seznamuje s nerozlučnou dvojkou komiků – Jaroslavem Haškem a Z. M. Kudějem. Hašek bývá pak občasným Ladovým podnájemníkem v Ditrichově ulici číslo 6. Lada přispívá do časopisů Besídka mladých, Humoristické listy, Karikatury, Mladé proudy, Rašple, Svítilna, Švanda dudák… V roce 1908 mu otiskuje několik kreseb vídeňská Die Muskete a ohlas na sebe nenechává dlouho čekat. V roce 1910 získává Josef Lada stálé místo v redakci Karikatur, o rok později ve Vilímkových Humoristických listech. Tehdy, v roce 1911, vychází poprvé slavná Moje abeceda, dnes už klasická Ladova knížka pro děti. Publikace spatřila světlo světa v mnoha vydáních a prošla rukama snad každého z nás.

 

S parťákem Jaroslavem Haškem spolupracuje na dětské knížce Kalamajka, aniž tuší, že jednou, až přijde čas, doprovodí Osudy dobrého vojáka Švejka celkem 1357 ilustracemi. Od roku 1918 kreslí do Šibeniček, od dvacátých do čtyřicátých let je výtvarným a humoristickým redaktorem nedělní přílohy Českého slova, nazvané příznačně Kvítko z čertovy zahrádky.

 

Tento umělec vytvořil za svůj život – od roku 1904, kdy nastoupil výtvarnou dráhu, až do roku 1957, kdy zemřel, nepřeberné dílo: 15 tisíc kreseb, z toho 10 913 knižních ilustrací, výtvarný doprovod 16 hudebnin, sedmi příležitostných tisků a 38 kalendářů, dále 20 plakátů a stejné množství ex libris, 9 divadelních výprav, 10 filmových titulů, šest TV pořadů a čtyři poštovní známky. Spolupracoval s 81 českými a šesti zahraničními časopisy, 340 reprodukcí jeho obrázků bylo použito na pohlednicích…

 


D.J. STEVIE B. „D.J. Power Trax Volume 2“

(1990, Vienna a velký třesk plesk big bang theory bengál)

1. Intro by D.J. Stevie B. (1:09)
2.
JEFF WAYNE / BEN LIEBRAND REMIX – The Eve Of The War (Deepspace Mix) (3:29)
3.
CULTURE BEAT feat. JO VAN NELSEN – Der Erdbeermund (Extended Mix) (3:09)
4.
BUM BUM BOYS – Space Salsa (Sweap Mix) (2:45)
5.
TECHNOTRONIC feat. YA KID K. – Pump Up The Jam (Stevie B. Mega Mix) (3:31)
6.
FRESH WITH MC BRO – Boogie House (See You Later Mix) (3:03)
7.
BUM BUM BOYS – (This Is) Der Hammer (Rebel Mix) (3:25)
8.
MYSTERIOUS ART – Carma (Omen II) (Extended Version) (3:08)
9.
MARTIKA – I Feel The Earth Move (San Francisco Mix) (3:27)
10. Intro by D.J. Stevie B. (0:12)
11.
GANDALF – Invisible Power (Stevie´s Ultra Mix) (3:38)
12.
ALYSON WILLIAMS – I Need Your Lovin´ (Extended Mix) (3:18)
13.
KAOMA – Dancando Lambada (3:05)
14.
KAOMA – Lambada (2:42)
15.
ELKIN & NELSON – Quizas, Quizas (Classic 12" Mix / Nuevo Beat Mix) (3:27)
16.
LISA LISA & CULT JAM – Just Git It Together (Full Force Mix) (3:40)
17.
LIZA MINELLI – Losing My Mind (Extended Mix) (3:27)
18.
MALCOLM McLAREN – House Of The Blue Danube (Strauss Mixes Strauss) (4:04)


 

 

JE BOHATÁ A ANDĚLSKY VZATO, NEHROZÍ, ABY BYLA ROHATÁ

 

Madam bez paraplíčka Evička se řekne stejně tam i pozpátku

něhu a nejednu přednost svého mládí může rozněžnit v zrcátku

a odrážet se a otáčet se a roztáčet se bez ostychu pomalu i presto

co může zpříjemnit, je večerní tramvajové melodické romantické gesto

Malý princ byl šlechetný jak ušlechtilá ocel

netrápil ho kašel; dal si sirup a jitrocel

Exupéry maloval, jak mu umožnila pastelka

mně se na ní líbí sloh jejích vloh, Eva i knihou je, je jasná: živelka i Popelka…

 

 

A KRUH SE UZAVÍRÁ JAKO JEDEN ČITELNÝ ROK NA PAŘEZU, SLEDUJ TO, HEZKÁ PŘITAŽLIVÁ EVIČKO... 

 

Představ si, sestav si, Rubikovu i Pasternakovu čtverácky odvázanou kostku

zařiď si čtvero ročních období podle úvah kosmického trojrozměrného mozku

Dr. Živágo je Tvůj kujón před kamerou prodávají záznam DVD s Omarem Sharifem

všecko nejlehčí i nejlepší přeje Pan Tau rozmlouvající přespolňák s decentním tarifem

nebes–expres nález hlásá výpočtářkám jejich čurbes jako nekonfliktní výkres

průniky překypujících těles, úniky odvály výdrž i nádržce tak nerez štěká v šifrách hlídající pes?

na prověrce zamažte můj lůj jelení, nebo výhodná stmelení

prověrka prověří vysvědčení, maturita dospělost ve fázi divotvorně usměrněných umění

zázvorový citrónový zákrok pro zázraky imunitního kořene i dejme šance Evičce v kiwi samé divy a koření

pro nestydatá stvoření a choulostivé dědění osvícených svíček a knotů a probouzení k vědění

nemůžete je vymačkávat jak citrón, jen pocítit na sobě jako vtělení

přejme šmak a Savoy jako závoj princeznám jazzu z adekvátně nerozmazlovaného mlýna

fotrové, pějte notové staccato vytrvalé vokalistce Marii Rottrové, i sommeliérkám archívního vína

nejde o to ochočit si myšku, přemýšlím jak masterpiece v krajské metropoli ochočit si lišku

recepty erotických vůní šalvěje neoblafne pamlsek využít za náhradnici ledabylou pampelišku

Beth Orton není vypelichaný otrhánek jak švadlena pro pyžama z doby Zikmunda Wintra

má hebkost v projevu jak Frank Sinatra a unáší mně k ní její nepomíjivá grácie u Portugalek Sintra

máš tendenci neměřit kavalírskou kvalitu vína a pozdní sběr burčáku s kvalitou portského vína

Betty Boop první královna dramatu komiksového bububu přes hubu; Columbus Kryštof a Kolombína

v Americe dodnes rovnice sexy souřadnice: nechceme být přemnožitelé časů, ale přemožitelé v úžasu

nad zákony celku i jednotlivců, výkonů i proher, bez faulů a penalt nedočkavých účesů, jejich poločasů

ukaž mi hru a neukazuj další bílý tesák a jeho černý kaz, prokaž nástup intuice na vrcholné adresy

tahle zřícenina vypovídá o bývalých vyhlídkách noblesy oktávy pro chvíle zapovězené partesy

tahle pasáž nechce chválit nesmělou Pakáž, tahle gramáž není výmysl pro blamáž

tohle rčení má chvění, před kterým neutečeš a nerozředíš mozaiku snění na koláž

korálky od horalky, předpovědi z prořízlých úst cikánky, i s příjemnou vůní bazalky

v kuchyni zavětříš korýtko receptů, v parcích ti zeměplochu překrývají vonící třezalky

individuum je um být a mít otevřeno 24 hodin denně v nářezové pařezové chaloupce

a rozdávat suvenýry květinám na louce a motýlům azura zjara na Tvém krku Sexy Pistolce

 

 

Jsi princezna Andromeda i slavná Cassiopeia

Jsi fantazie flowers flirtující frajeřina geminid osmihranná číslovka garlic Karlík bezva fáze v česnečce & soustředění Julie pro cream dream výpočtáře na celé čáře Romea  

a hlavně JSI lektvar báječných poskrovnu bublajících chutnajících kapalin

jak jinak Ti vysvětlit, proč mi lahodí víla exprese síla, když máta je zlatá; jsi zlatý hřeb bez pozlátka jsi účel zdobící parfém těch mravně hravých filmovaných pohlednic a zornic Marilyn

já žízním po Tobě a pro Tebe natankuji irské whiskey neodkladný kanystr

ano, divoký cvrček na louce je Ti blízký symfonik jak filharmonický orchestr

spojuješ tanec a hudbu všemi jazyky i vjemy nocturno, oslavíme třeba náš společný Silvestr?

vynikáš vedle génia polosen a polopohádka Enya, jsi hyperaktivní borec, baví Tě na privátě našlápnutá neprofláknutá supermánia

pronikáš do scenária: scénická hlavní rolí, consensus s Tebou povznáší dlouhověké duše na souši Ikaria

milá Andromeda, podílíš se na komfortu u Dr. Živága i jeho tága pošťuchovaná nadržovaná až do oběda

milá naobědvaná ve výsledku koncentrovaná Cassiopeia,

snažící se oslovit model lyrického Dikobrazu, jsi obraz dámy s malovanými rámy a provedením krev a kouzlo okamžiků Eva Naturella :)

ani Leonardo by nedokázal rozněžnit Tvou jasnost a Tvůj úsměv Sybilin

jsi dáma neobyčejných kvalit, jíž balit – to značí souhru neošizených vitalit, jít pohlavně pohladit megalit: a užívat si prémií v dosahu proteinů plzeňských postelových zdrobnělin

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=EHAUxm_XcJM

 

Sadahzinia: MAYIATIKO (Kouzelný květnový věneček)

(V Řecku na 1.máje vezmou květiny, sešijí je na proutky a pověsí si je zvenku na domky, aby jim přinášely štěstí)

 

Přináším vám spoustu dárků – je řada na mě!

zhluboka do sebe nadechuji vůni května a zakláním hlavu

dívám se na slunce, vlasy mám rozcuchané, protože je táhnu na zem

a každým rokem na nich nosím věneček z květin

zastavím se, napiju se, zpívám si písně

jdu kolem s ozdobami a odolávám podvodům

dýchám zhluboka a vyfoukávám kolečka vzduchu

není čas na černé mraky

jaro tančí už dva měsíce

udělala jsem si nektar s vodou, abych uhasila žízeň a ukojil mě

abych tě našla – ačkoliv jsem nemohla – dívala jsem se na zem a na oblohu

od úsvitu jsem přicházela na svoji cestu, cestou jsem viděla kouzelné věci

tisíce drobných zázraků

úl se mi díval přímo do očí, celá příroda se smála

vše mi došlo s vínem a polibkem

bála jsem se všech věcí, co zůstaly nevyřčeny v zimě,

ale v květnu to všechno vypadá nekončící a všechno je řečeno lehce

jaro kropí oheň s dárkem dešťů s kouzly a věnečky Máje

 

Živote, upleť mi májový věneček

abych ho nosila na krku tohoto prohnilého světa

abych překryla stud a krev květinami

probuď se jaro s magií

naplň pro mě měsíc, udělej armádu hvězd,

pošli mi něco pikantního – chuť léta

a jako nůž přetnu zimu

 

Strom klíčí v prostředku země

a nervy jeho kořene vyluzují tajemné šustění, nezvyklá slova

přichází jaro, můj červený osude

probuď se a řekni mi své sny!

probouzím se, abych byla blízko tebe

se zlobou nejvíc nádhernou a jinou

a lákám je vůněmi, váhou tvého mládí

vzbudila jsem tě tvrdě, já vím

ale uvidíš, navléknu si věneček dvakrát

kolem hlavy, lano je moje duše a nit je nepořádek ve světě

možná bych si ho měla uplést zase s trny

jinak z toho nikdy neuniknu

nebo najdu způsob, jak je okouzlit a vydržet zkaženost

zakryju stud a krev květinami

seberu chvíle v jejich prázdných srdcích

spojím kouzla života na zemi a to uvidíš!

přání zavoní a hlasy na neděli

které ti osladí hrdlo a srdce smíchem

a díky nim zůstaneš vzhůru za jarních nocí

 

https://www.youtube.com/watch?v=-nzuAXiqGGo 

 

https://www.youtube.com/watch?v=hvKDrKYjA_Y

 

https://www.youtube.com/watch?v=rp7mamCpdcc

 

https://www.youtube.com/watch?v=VnOzVYREpO4

 

https://www.youtube.com/watch?v=u1Ylx1Rawxc

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=409U2MHa_5E

 

The KLF – „Born Free“ from The White Room (Original Version)

 

 

 

THE KLF 1990: „What Time Is Love“ (Kolik asi tak času věnujete svévolné lásce??)

Ummm-hmmm-hm
Who-nanananana
hmmmmm mmmm
Ummm-hmmm-hm-yeah
Ummm-hmmm-hm-yeah
Ummm-hmmmmmm

Jsou z pozdvižení vlnité Sympatie vyrovnaní a starodávní
a rádi se projíždějí zemí
jsou vyrovnaní a starodávní z pozdvižení vlnité Sympatie
doufám, že Vy jim porozumíte
nechtějí nikde udělat hieroglyf čárky přes rozpočet
ani Vám nechtějí natropit žádnou újmu
ale jestli nejste zrovna nadšená madam, z toho, co provádějí,
tak je raději nezastavujte, neboť oni dovedou vyhnat vysoké skóre
mu-mu
mu-mu
mu-mu
mu-mu
čutněte do výsledku, JAMs

Poznámky se pohrnou, mají spád, kvůli (pro)slovům mluvím
vodopád rapu je úměrný každé délce, tak se učím pravidlu znalce vodopádu, a dosahuji
své pozitivní vibrace, ve způsobu života, jakej vedu
tak se vodvažte z rytmu
KLF je parta, co posloucháte yeah
sestavuji verš, ze kterého pak nedostanu husí kůži
působí zpátky, dost je dost
dovolte mi, abych se Vás zeptal: kolik času věnujete od sebe činům jemné i groteskní lásky?

Kolik času věnujete od sebe lásce?
kolik času věnujete od sebe lásce?
kolik času věnujete od sebe lásce?

Mu mu
mu mu
mu mu
mu mu

Chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak Vám z čel odkapává pot

Okay Houston a raketa, budeme Vám odpočítávat vzlétnutí do Kosmu
čtyři tři dva jedna pal

Chci Vás vidět, jak Vám z čel odkapává pot

Poslední sloka, prorocká, poetická
když je po mě veta, tohle volá po umrtvení
přijďte, přistupujte ještě blíž, dovolte uvaděči v projevu
zapojit se do účinku s King Boyem D
rádoby budoucí starožitnost hňup
Vy se vyznáte poměrně v čase, já se nikdy o jazykolam nezakoktám
výkonný sen vypadá tak zářivě a barevně
yeah, podejte mi mikrofon – kolik času věnujete sami milování?

Kolik času věnujete od sebe lásce?
kolik času věnujete od sebe lásce?
kolik času věnujete od sebe lásce?

Mu mu
mu mu
mu mu
mu mu

Chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot

 

chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot
chci Vás vidět, jak z Vás stéká pot

 

děkuji
díky


„MAKE IT RAIN“ (SNAŽTE SE, AŤ ZAPRŠÍ)

Já čekám
Vy čekáte
čekáme
ale déšť furt nikde
déšť nebude
déšť nebude

Vy čekáte
já čekám
čekáme už tak dlouho
ale déšť si dává na čas
déšť nepřijde
déšť nepřijde

Hele, snažte se, ať padá H²O z výšin
hele, snažte se, ať vydatně zaprší

Pumpujte, pumpujte, trochu šílenějším návykem
pumpujte, pumpujte, trochu víc vehementně

Řekněte to od plic yeah
řekněte to v orgánech yeah

Řekněte to od plic yeah
řekněte to v orgánech yeah

Hele, snažte se, ať padá H²O z výšin
hele, snažte se, ať vydatně zaprší

Pumpujte, pumpujte, trochu víc zaberte
pumpujte, pumpujte, trochu víc zaberte

Pumpujte, pumpujte, trochu šílenějším návykem
pumpujte, pumpujte, trochu silnějším návykem
pumpujte, pumpujte, trochu silnějším návykem
pumpujte, pumpujte, trochu silnějším návykem

Řekněte to od plic yeah
řekněte to v orgánech yeah

Deštíku, vždyť nám chybíš, snaž se, ať zaprší vydatně kapek
ooooh nebude z Vás lejt
dešti, no tak, umožni, ať zaprší

Pumpujte, pumpujte, trochu víc zaberte
Já čekám
Vy čekáte…

 

 

 


„3 A.M. ETERNAL“ (3 HOĎKY RÁNO AŽ NA VĚČNOST)

Tohle je program rádia Svoboda (= svobodných přenosů v čase)

KLF! unh huh, unh huh, unh huh, unh huh

KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)

KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu)
KLF, KLF vás roztočí

KLF!
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu)
(až na věky)
Až na věky

KLF Vás roztočí, protože musíte
dělat pohyb na vlny z magického magneťáku s magickou pyramidou
vypustíme z vášně metelice bassu… já to rozjedu energicky
a Vy to můžete u sebe schytat naostro bez pardonu
jsem ve spojení s partou s partou
vyváženou starodávnou svobodnou Zulu
musím Vám uštědřit lekci a všechno, co se naučíte
bude ukazovat na fakt, že čas je věčný pojem

Jsou tři hodiny ráno to jsou teprve tři hodiny ráno
jsou tři hodiny ráno navěky
navěky

KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
KLF! unh huh, unh huh
navěky

Město samplů přímo Ústředí tranzového nástupiště ve stanici Trancentral
základní kopanec do tváře, živelný
točí se, přináší novou technologii
s K s L s F a s nástupem jejich vrcholného bádání záhad
síla poskytuje zmrzačení těl
dívám se na hodinky, jsou podle rafiček teprve tři ráno
musím vidět, že všude, kam se vrtnu
budu ukazovat na fakt, že čas je věčný pojem

Jsou tři hodiny ráno teprve jsou tři hodiny ráno
jsou tři hodiny ráno navěky
navěky
navěky

Jste připraveni? (starobylá civilizace Mu Mu)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
jste připraveni? (starobylá civilizace Mu Mu)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)

KLF! unh huh, unh huh, unh huh, unh huh
KLF! unh huh, unh huh

KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu) (až navěky)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu) (až navěky)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
jste připraveni? (starobylá civilizace Mu Mu) (až navěky)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
jste připraveni? (starobylá civilizace Mu Mu) (až navěky)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)

Musím vidět, že všude, kam se obrátím
budu ukazovat na fakt, že čas je věčná hodnota

KLF!


„CHURCH OF THE K.L.F.“ (CHRÁM VÍRY V K.L.F.)

Vezmi si mě, uhh huh
vezmi si mě, uhh huh, uhh huh
vezmi si mě, uhh huh
vezmi si mě, uhh huh, uhh huh
vezmi si mě do chrámu KLF
vezmi si mě do chrámu KLF

Láska
klid
láska a nenávist
válka a mír
všechno si předtím s důkladností u oltáře vyzkoušeli


„LAST TRAIN TO TRANCENTRAL“ (= Poslední SPOJ, vlak směr nádraží Central, Trance, Tranz–Střed Trancentral)

Nastupujte, nastupujte, a-woah-ho
nastupujte, nastupujte, a-woah-ho

Ostatní potřebují kmitající vibrace
poslední rychlík, obyčejná stanice v cíli
vypadá to, že nápady míří ke mně
mám namířeno do Trancentralu, má jistě kolejiště Střed v Tranzu
pořád něco hledám
a furt ještě něco hledám
ve vagónu v rychlíku
v posledním spoji do Trancentralu

Čekali jsme na to dlouhá léta
a teď je to tady
poslední spoj do Trancentralu

Nasedejte do posledního spoje
z města samplů, na trati do Středu všeho dění
poslední spoj do Trancentralu
poslední spoj

Ostatní potřebují rozvibrovat vibrace
rozednívá se zbrusu nový den
světlo které Vás specificky pošimrá
znamení z podvědomí
 

v mém pátrání nastane konec
volání teď bude jemné, romantické, rozkošné
ve vagónu v rychlíku
v posledním spoji do Trancentralu

KLF Vás tam zavezou
poslední spoj do Trancentralu (to je poslední spoj)

Právní skulinka Svobodného života to ošetří
v posledním spoji do Trancentralu (v posledním spoji)

Tohle je podstata KLF
znáte je taky účinkovat pod jménem Justified Ancients of Mu Mu
dále jsou známí jako JAMS

V jednom okamžiku!
tak nasedat do posledního spoje
poslední spoj
tak hybaj, nastupovat, nastupovat, a-woah-ho
nastupovat, nastupovat, a-woah-ho

Ostatní potřebují rozvibrovat vibrace
whoooo
ostatní potřebují specifické vibrace
whoooo
ostatní potřebují rozvibrovat vibrace
poslední rychlík, obyčejná stanice v cíli
vypadá to, že nápady míří ke mně
mám namířeno do Trancentralu
pořád něco hledám
a furt něco hledám
ve vagónu v rychlíku
v posledním spoji do Trancentralu

KLF Vás tam zavezou
poslední spoj do Trancentralu (nasedejte na poslední spoj)

Právní skulinka Svobodného života to ošetří
v posledním spoji do Trancentralu (posledním spoji)

(Nasedejte do posledního spoje)
(nastupovat, nastupovat, hybaj, vlak nečeká)

Yeah existuje jen jedno místo, ve kterém žiju
jedu do Trancentralu, kde dovedu
rozumíte mi, osvobodit a dát volnost duši
víte jak to myslím, osvobozuji duši i své tělo
protože takhle nevím, jestli jsem v budoucnosti a nebo ještě v přítomnosti
je tohle začátek či jeho konec?
i když vím, že jsou věci nahodilé
krajina bude asi náhodná
já jsem pořád ve vagónu
v rychlíku v posledním spoji do Trancentralu
opět a opět


„BUILD A FIRE“ (ROZDĚLEJTE SI JARNÍ NAKAŽLIVÝ ŽIVEL, OHEŇ)

Natažený k odpočinku nechávám na chvilku motor vychladnout
louskám buráky, sbírám dříví na podpal
broukám si tuhle píseň, ke všem holkám, které znám
měl bych se starat o šance, které jsem instinktivně zavětřil?

Jdou rozdělat oheň, oni podnítí plamen mé mladosti
rozdělávají oheň, tedy zapalují ve mně žár
oni rozdělávají ohnisko a oheň
oni rozdělávají ohnisko a oheň

Když ubývá denní světlo, já půjdu touto cestou
Rockman a já plníme hořlavinou zapalovač
zastavíme se na jídlo v nějakém laciném baru
pustíme si na juke boxu hlas Lee Marvina a „Potulnou hvězdu“.

To oni rozdělávají ohnisko a oheň
to oni rozdělávají ohnisko a oheň


„THE WHITE ROOM“ (BÍLÁ KOMNATA)

Spanna noo na noo na ne na naho
Spanna noo na ne ne naho
Spa noo na naho
Noo na naho
Noo na naho
Spa noo na naho

Spanna noo na noo na noo na naho
Spanna noo na noo na nehhey
Spa noo na nehhey

Noo na naho
Noo na naho
Spanna noo na noo na ne na naho
Spanna noo na ne ne naho

Mluvte se mnou, bavte se se mnou
jestli chcete poznat věci v tom, jak je vidíme
pak vejděte dál do našich kůží
bílá komnata, sněhobílá komnata
točíme se, obracíme se, dáváme si pozor a čekáme
na to, jak se svět vleče
bílá komnata, sněhobílá komnata
ooohhaaa

Mluvte se mnou, bavte se se mnou
daleko pod námi pluje loďka
chytají ryby na moři
bílá komnata, sněhobílá komnata
šplháme na vrchol hory
cítíme fičet vítr
vyšplhali jsme tam, abychom se dotýkali hvězd
bílá komnata, sněhobílá komnata
ooohhaaa

Bílá komnata, sněhobílá komnata

Bílá komnata, sněhobílá komnata
bílá komnata, sněhobílá komnata

Bílá komnata, sněhobílá komnata


„NO MORE TEARS“ (TAK UŽ KVŮLI NÁM NEBULTE)

[hooo hhoo's]

Sluneční svit v zimním dnu
oni se projíždějí, projíždějí po celou cestu

Už nebulíme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
už nebulíme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
dál a dál a dál a dál se valíme

[bambe bo le bao lo he's]
[hooo hhoo's]

Sluneční svit v zimním tak zimomřivém čase
Mu Mu přišel sem, aby zde setrval

[in he mo sprninga bong de na da hena's]

Už nebulíme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
už nebulíme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky

už nebulíme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
už nebulíme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
dál a dál a dál a dál se valíme

Sluneční svit v zimním zimomřivém dni
Bílá komnata je komůrka bez vyvolaných fotek duchů, kde si hraje dvojice na dospělé jedince


„JUSTIFIED& ANCIENT“ (VYROVNANÍ A STARODÁVNÍ S RADOU STARŠÍCH KOLEM SEBE)

(OK milostivá Cestovatelko v šalině Evičko, skliďte si smítko na nóbl nočním stolku)

Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmmmmm
Whoah-nanananana
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmmmmm

Jsou vyrovnaní a starodávní
a rádi se projíždějí zemí
jsou vyrovnaní a starodávní
doufám, že jim porozumíte
nechtějí udělat hieroglyf a čáru přes rozpočet
a nechtějí Vám způsobit žádnou škodu
ale jestli nejste nadšená, z toho, co Vám udělají,
tak je raději nezastavujte, neboť oni nad Vámi vedou skóre

Jsou vyrovnaní a starodávní
a vědí, jaký čas věnovat
Lásce
jsou vyrovnaní a starodávní
mají svůj původ shůry dán?
Rockman je sestavený z cihel
a King Boy poztrácel své šroubky
JAMS nepotřebují mít zbytečně náhradní plán B
aby spravili všechno, co dobře umějí
mmmm hmmm
whoah-nanananana, uh huh

 

všechno fajn, uhh huh
Yeah

Jsou vyrovnaní a starodávní
a rádi se projíždějí zemí
jsou vyrovnaní a starodávní
doufám, že jim porozumíte
nechtějí udělat čáru přes rozpočet
a nechtějí Vám způsobit žádnou újmu
ale jestli nejste nadšená, z toho, co Vám udělají,
tak je raději nezastavujte, neboť oni nad Vámi povedou skóre

Jsou vyrovnaní a starodávní
a vědí, jaký čas věnovat
Lásce
jsou vyrovnaní a starodávní
mají svůj původ shůry dán?
Rockman je sestavený z cihel
a King Boy poztrácel své šroubky
JAMS nepotřebují mít extra nabubřený plán B

 

aby zapracovali na všem, co dobře svedou
mmmm hmmm
whoah-nanananana, uh huh

 

 

 

…KILLING ME SOFTLY DISCO ZVUK DVOU SLADĚNÝCH TANČÍCÍCH SILUET LEDEN A EDEN JE JEN JEDEN 2016! 

 

Prosím neschovávejte se v nahosti jako Židovka před úděly neromantického mrazivě arktického koncentráku

já si nezasluhuji, abyste mě měla neuroticky překříženého, na cimprcampr x faktor v lednu na křížovém háku

budu ještě krásnější stát o Vás i bez Vás Audrey Hepburn českého trampování jako symbol vztyčené sochy v New Yorku

se mnou neprožívejte ponorku, jen exkluzívní jakost jablek v župánku vyháněných vzhůru na neposednou historku

já oslovím dámu Evičku s více gagy než Adam a fíkový list nebo vesměs fyzikálně chemické zákonitosti levitace na kosmické dráze Jurij Gagarin

protože nesnesu nosit máslo na hlavě (ani župan jablečný jako křupan vystrašený a pod mikroskopem víc vymaštěný margarín)

někdy na jaře 2016 si dovolte odehrát v Plzni volání divočiny s duší v tělíčku na exkurzi do útrob muzejní noci

expozice divočin v Plzni gratis (jsme vyhlášení nocturno mistři, ne pochmurno tanečníci bez přezůvek v onuckách otroci)

s Evičkou jsme delegace více forem na půdě galerie horem kominíčku, veď vpřed, otvorem střešním

Merlin Ambrosius v říkánkách 13. věku Myrddin Emrys, obrys Lady of the Lake nezesměšním

když Annales Cambriæ inspirací Geoffrey of Monmouth; Wales je schůdný terén pochodem dnešním



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter